čtvrtek 12. září 2013

Jim Caruso: "Není už nejvyšší čas na Cast Party, Praho?"

Americký zpěvák, bavič, konferenciér a učitel Jim Caruso se pohybuje v populárním a hudebním světě několik dekád. Vedle pravidelné televizní, rozhlasové a koncertní činnosti je také zakladatelem oblíbené newyorské kabaretní show Jim Caruso's Cast Party, která letos oslavila desetileté výročí. Přes svůj nabitý program si Jim našel čas a prozradil nám něco více nejen o Cast Party, ale také o tom, co jej čeká a nemine v blízké budoucnosti.




Ráda bych se zastavila u Vaší spolupráce s Lizou Minelli. Váš broadwayský debut se uskutečnil právě v show Liza's At The Palace!
Ano, je to tak. Byl to opravdu skvělá škola. Vystupovat po celém světě s partou přátel a zpívat skladby, které aranžovala před lety úžasná Kay Thompson, bylo něco neskutečného. Nikdy na to nezapomenu. Vystupování v newyorském divadle Palace bylo něco, nemluvě o našem speciálním čísle, které jsme předvedli na udílení divadelních cen Tony Awards...


V roce 2011 vyšlo vaše CD The Swing Set. Je to fantastické album, na které jste zařadil opravdu skvělé skladby; mne osobně se moc líbi duet s Michaelem Feinsteinem a především trošku netradiční intimní verze skladby If I Only Had A Brain, která poprvé zazněla ve filmu Čaroděj ze země Oz (The Wizard Of Oz) v roce 1939. Jak se cítíte při práci v nahrávacím studiu? Je pro Vás studiová práce více náročná než třeba živé vystupování v televizi či rozhlase? Ptám se především proto, že pro jednotlivé umělce je tohle velice individuální a každý upřednostňuje něco jiného.
Jsem moc rád, že se Vám albu The Swing Set tak líbí. Nahrávání jsem si opravdu moc užil - album produkoval a většinu skladeb také aranžoval můj kamarád Aaron Weinstein. Oba dva jsme na tento projekt velice pyšní. Zazpívat si duety s Michaelem Feinsteinem, Billy Stritchem a Stephanie J. Block bylo báječné, protože jsou to mí dobří přátelé. Musím se přiznat, že se cítím lépe na jevišti při živém vystoupení než při studiové práci. Možná je to také proto, že zase tolik nenahrávám - ale jisté je, že při práci ve studiu mi chybí energie a atmosféra živého obecenstva.


Jim Caruso a Michael Feinstein v duetu Gotta Be This Or That 
(ve 40. letech slavil s písní úspěchy Benny Goodman a jeho orchestr)



Muzikál Čaroděj ze země Oz mne přivádí k otázce oblíbené filmové muzikály. Jsem si jistá, že Vy (stejně jako já) máte rád klasický filmový muzikálový žánr. Můžete nám prozradit, které hudební filmy patří k Vašim nejoblíbenějším?
Miluji filmovou verzi muzikálu Funny Face! Ve filmu je vše naprosto dokonalé - od mimořádných skladeb George a Ira Gershwina, zářící Audrey Hepburn a mého hrdiny Freda Astaira až po fantastickou Kay Thompson. Jak by někdo nemohl mít tento film rád! Snímek režíroval Stanley Donen, který se spolupodílel také filmech na Singin' In The Rain nebo On The Town - dvou z mých nejoblíbenějších filmů! Za nejkrásnější scénu filmu Funny Face považuji moment, kdy Fred, Audrey a Kay zpívají píseň Bonjour, Paris, při které se všichni nakonec sejdou pod Eiffelovou věží.


Mnoho mladých interpretů natáčí alba písní, které věnují svým oblíbeným vokalistům, skladatelům či textařům. Tímto způsobem udržují americkou populární píseň v povědomí mladé generace, která by se jinak k těmto skladbám třeba nedostala. Na druhou stranu ale v hudební branži působí mladí a talentovaní písničkáři, kteří by si zasloužili více propagace. Jejich písně by měly být interpretovány a třeba i natáčeny častěji. Jak vnímáte novou generaci talentovaných skladatelů a textařů, kteří dnes třeba nejsou tolik mediálně známí? Jsou mezi těmito umělci lidé, se kterými byste chtěl spolupracovat a natočit jejich skladby? 
Jsem producentem série hudebních show s názvem Broadway At Birdland, která se koná pravidelně v legendárním newyorském jazzovém klubu Birdland. Během hudebních večerů vidím často v obecenstvu umělce jako je Liza Minnelli, Chita Rivera, Christine Ebersole. Stejně tak i hudební skladatele a textaře. Pro mne je to velká radost a potěšení, když mohu takzvaně vyzdvihnout práci mladých talentů, kteří se v hudebním světě začínají prosazovat a nejsou natolik známí jako jejich předchůdci, kteří napsali klasické jazzové standardy, které všichni tak milujeme. 

John Bucchino je fantastický písničkář – jeho skladby natočila spousta renomovaných umělců. Jsem také velký fanoušek Amandy Green. Má divadlo doslova ve své krvi, veškeré nadšení a talent zdědila po svém nedávno zesnulém otci – legendárním skladateleli Adolphu Greenovi a mamince Phillis Newman. Amanda má na svém kontě tři broadwayské projekty a troufnu si říci, že její budoucnost vypadá velice slibně. Byl bych velice potěšen, kdybych si mohl zazpívat skladby obou již zmíněných skladatelů.


Jim Caruso (Photo Credit Gene Reed)


Vedle nahrávání, moderování, televizní a rozhlasové činnosti jste se jako jeden z porotců  podílel na celém průběhu středoškolské pěvecké soutěže mladých talentů s názvem The Great American Songbook High School Vocal Academy & Competition. Před nedávnem jsem tento unikátní projekt představila také na webu Stardust Melodies. Kdy a jak jste se dostal ke spolupráci s Michaelem Feinsteinem? 
S Michaelem jsme dobří přátelé vice než 20 let. A já jsem jeho velký příznivec, jeho překrásný hlas, znalosti, láska k hudbě a skladatelům z něj po právu činí „nejlepšího přítele“ americké populární písně. Mnohokráte mne podpořil a byl také častým hostem neyworské Cast Party. Když se mi zmínil o této soutěži, okamžitě jsem se ho zeptal, s čím bych mu mohl být nápomocen. Vůbec jsem netušil, že budu vedle Michaela, Sylvie McNair a Jane Monheit jedním z porotců a učitelů mladých talentovaných studentů. Byla to překrásná zkušenost, na kterou nikdy nezapomenu. A co všechno to znamenalo pro ty mladé soutěžící! Michaelovi jsem poté řekl, že tato soutěž je nejdůležitější věc, kterou kdy ve své kariéře udělal.


Sám jste konferenciérem jedné z nejpozoruhodnějších hudebních akcí v New York City. Cast Party je fantastická show, která letos oslavila své desáté narozeniny. Mohl byste nám prosím říci něco více o tomto skvělém projektu? 
Cast Party je pravidelná týdenní show, “open mic” – což znamená, že mohou přijít neznámí lidé a zazpívat si na pódiu, říct nějaké vtipy a zkrátka se bavit. Tato akce oslavuje broadwayské melodie, jazz, kabaretní umění a živé vystupování jako takové. Koná se každé pondělí v jazzovém klubu Birdland v New Yorku, který sídlí v srdci Manhattanu. Klub je vždycky plný zajímavých a slavných lidí, sboristů, jazzmanů, turistů a někdy i lidí, kteří jen jdou okolo a chtějí se přijít pobavit. Jedná se o varietní show, které doprovází fantastické hudební trio.


Jim Caruso, Michael Feinstein a Jane Monheit 
jako trojice porotců středoškolské pěvecké soutěže



Většina Vaší práce a aktivit se odehrává ve Spojených státech. Zajímalo by mne, jestli rád cestujete? Navštívil jste někdy Prahu nebo další evropská města? 
Miluji cestování! S hudební show Liza’s At The Palace jsme koncertovali po celé světě. Hráli jsme ve Velké Británii, Francii, Itálii, Jižní Americe, Finsku, Belgii a dalších zemích. Bohužel ale nikdy v Praze.


Co máte v plánu do budoucna? 
Vří otevíráme s Billy Stritchem hudební sezonu vystoupení v baru Bemelmans v hotelu The Carlyle. Zpíváme a swingujeme americké standardy pro hotelové hosty každý týden. Tato vystoupení mám moc rád! Na letošní podzim chystáme další Cast Party, kterou přivezeme do Las Vegas a Los Angeles. V prosinci jedeme na předvánoční turné s názvem “Swinging Birdland Christmas”. A poté? Kdo ví? Není už nejvyšší čas na Cast Party, Praho?

-------------------------------------------------------------------------------------

Jim Caruso interview in English


I would like to talk a little about the one and only Liza Minnelli. You made your Broadway debut alongside Liza in the smash hit Liza’s At The Palace!... 
I did!  It was the perfect experience, really.  To sing Kay Thompson arrangements all over the world with some of my best friends was an experience I’ll never forget.  Of course, playing the Palace on Broadway – then having the show win a Tony was icing on the cake!


In 2011 your album The Swing Set was released. I think it is a fantastic record! You have chosen really great songs; I especially like a duet with Michael Feinstein and your version of If I Only Had A Brain from the 1939 film The Wizard of Oz. How do you enjoy working and recording songs in the studio? Is it more difficult than for example hosting a live show or doing some radio shows? I want to ask this because everybody feels differently about various work... 
I’m so glad you like The Swing Set!  It was such fun to record – my friend Aaron Weinstein produced and arranged most of the cuts, and we’re both very proud of it!  Of course, being able to duet with Michael Feinstein, Billy Stritch and Stephanie J. Block was wonderful, because they’re all such great friends. I have to say that I’m more comfortable singing live on stage than I am in the recording studio. Maybe it’s because I don’t record often – but I sure miss the energy an audience gives me!






The wonderful Wizard of Oz brings me to film musicals. I am sure you are (like me) a film musical fan! Do you have any favorite or favorites you like to watch? 
I love “Funny Face!” Between the extraordinary score by the Gershwins, the luminous Audrey Hepburn, my hero Fred Astaire, and a stand-out performance by Kay Thompson, how could it not be a wonderful film?  Of course, it was directed by Stanley Donen, who also directed “Singin’ In The Rain” and “On The Town,” two of my other favorites!  The best scene is when Fred, Audrey and Kay are singing “Bonjour, Paris,” and they all meet under the Eiffel Tower!


Today, many artists record albums dedicated to specific songwriters (songbooks) or work on a tribute albums dedicated to their singing heroes. This way they are keeping the old standards alive and I think it is a great way how to preserve songs for our and future generations. On the other hand I feel that there are great young songwriters who deserve to be known and their songs should also be performed and recorded. How do you feel about the new generation of songwriters and lyricists who might not be so well known today? Is there anyone or are there any talented (relatively unknown) songwriters you would like to work with or / and record their songs? 
I produce a weekly series called Broadway at Birdland, at the world famous Birdland jazz club.  In the series, I spotlight theater stars (Liza Minnelli, Chita Rivera, Christine Ebersole, etc.), as well as composers.  It’s my great joy to celebrate up-and-coming writers who are perhaps on the brink of success, and not quite as well-known as the folks who have written the ‘standards’ we all love.  John Bucchino is an extraordinary songwriter – his songs have been recorded by many performers.  I’m a fan of Amanda Green, too.  She has Broadway in her blood – her father was the late, great Adolph Green and her mother is the actress Phyllis Newman.  Amanda has had three shows produced on the Great White Way – and her future is very bright!  I’d be thrilled and honored to sing John and Amanda’s songs, that’s for sure!


 
Jim Caruso (Photo Credit Seth Walters)


Apart from recording, hosting various event, working on TV and radio you have also been associated with a vocal competition The Great American Songbook High School Vocal Academy & Competition. I did introduce this wonderful project to our readers last month. I was wondering how and when you started working with The Michael Feinstein Initiative? 
Michael and I have been friends for over 20 years.  Of course, I’m a huge fan - his knowledge of music, love of the songwriters, and that magnificent voice have certainly made him the ‘best friend’ of the Great American Songbook.  He’s been so supportive of me, too, and has been a regular at Cast Party.  When he told me about the High School Vocal Competition, I immediately said, “What can I do?”  Little did I know I’d be mentoring and coaching (along with Michael, Sylvia McNair and Jane Monheit) some of the most talented kids in the country every year.  It’s been an experience I’ll never forget.  And what a long-lasting memory for those kids!  As I’ve said to Michael, I think it’s the most important thing he’ll ever do.

You have been hosting a weekly night open mic at Birdland. It’s called Jim Caruso’s Cast Party and it’s a fantastic show that has just celebrated it’s 10th anniversary. Can you please tell us more about this great program? 
Cast Party is a weekly open mic that celebrates the Broadway, jazz, cabaret and pop communities!  It takes place every single Monday at Birdland in NYC, right in the heart of the theater district!  The place is packed with superstars, chorus kids, jazzers, up-and-comers, tourists, and some folks who are impossible to classify!  It’s an impromptu variety show, accompanied by a trio of the best musicians in Manhattan!





Most of your work and activities are based in the US.  I was wondering if you like to travel... Have you ever been to Prague or any other nice place in Europe? 
I absolutely love to travel.  The show I did with Liza, which became “Liza’s At The Palace,” toured all over the world!  We played the UK, France, Italy, South America, Finland, Belgium…but unfortunately, never Prague!


What are your plans for the future? 
Billy Stritch and I open at Bemelmans at The Carlyle Hotel this Sunday for the month of September!  We sing and swing standards for the fancy people every week, and love every second!  (That’s where Bono came in to hear us, and ended up entertaining the crowd with a song!)  We’re also taking Cast Party back to Las Vegas and Los Angeles this fall.  Then we do our yearly “Swinging Birdland Christmas” in December!  After that…you tell me!  Isn’t it time for a “Cast Party: Prague?”

Žádné komentáře:

Okomentovat