úterý 17. července 2012

Stacy Sullivan: "Peggy Lee byla známá tím, že písně zpívala po svém, ne vždy v originálním pojetí".

Americká zpěvačka Stacy Sullivan pochází z velice známé americké hudební rodiny. Od malička zpívala, byla obklopena muzikou všeho druhu. Natočila pět krásných alb. Její poslední projekt s názvem A TRIBUTE TO PEGGY LEE je poctou legendární umělkyni, kterou Stacy dlouhá léta obdivuje. Hudba ale není jedinou její vášní...

 
Narodila jste se do známé hudební a talentované rodiny. Domníváte se, že Vám hudební průprava a fakt, že jste vyrostla obklopena hudbou, pomohla v začátcích Vaší umělecké kariéry?
Absolutně! Jsem sedmé z osmi dětí v naší rodině. Zpívala jsem ještě předtím, než jsem se naučila pořádně mluvit. Když jsem byla malá, vystupovala jsem s rodiči a sourozenci na koncertech v Oklahomě. Myslím si, že jsem nikdy ani nepomyslela na to, že bych se mohla živit jinou profesí než je právě hudba.

Známé standardy jsou většinou interpretovány jazzovými vokalisty. Vy ale nejste jazzová zpěvačka a to je přesně ten důvod, proč se mi líbí Váš hlas. Podle mne máte dar vybrat si jakoukoliv píseň z jakéhokoliv žánru a natočit a nazpívat ji po svém, dát ji něco ze sebe. Který je tedy Vás oblíbený hudební styl? Existují někteří hudebníci, které obdivujete a se kterými byste si ráda zazpívala?
Děkuji za kompliment. Vystihla jste zcela přesně to, co mám na hudbě nejraději. A to je vybrat si píseň z jakéhokoliv žánru a předělat ji podle sebe, dle svého cítění. Mám ráda dobrou hudbu všech žánrů. I přesto, že vám se moje práce líbí a mne to velice těší, byla jsem v minulosti kritizována za to, že jsem příliš vybíravá, že přináším vokálně do své hudby z každého stylu něco. Z nějakého neznámého důvodu jsem se nikdy nedokázala takzvaně "usadit a interpretovat" pouze jeden hudební styl. I moje country deska West on 40, kterou jsem natočila před lety, nebyla ve skutečnosti v country stylu. Jeden kritik ji dokonce označil za "country kabaret s decentním jazzovým a popovým podtextem". To mne tehdy skutečně rozesmálo. Asi jsem interpret, který nespadá do žádného žánru a to bude asi můj hudební styl.
Vyrostla jsem na gospelu a populární hudbě. Na vysoké škole jsem studovala a zpívala operu (jako koloraturní soprán). Po ukončení university jsem se přestěhovala do Hollywoodu, kde jsem pracovala a zpívala v muzikálech a operetách. Zamilovala jsem se do tradičního zpívaného jazzu, když jsem poprvé slyšela Shirley Horn. Julie Wilson, Willie Nelson, John Denver a Kate Bush jsou prvotřídní muzikanti. Mám velice ráda Toma Waitse. Tento pestrý výčet jmen vám asi prozradí, že se zajímám o různé styly hudby, to vše podle nálady. Pravdou je, že bych si jednou ráda zazpívala s Dolly Parton.



Minulý rok jste dala dohromady fantastický projekt s názvem A TRIBUTE TO PEGGY LEE. Můžete nám prosím říci více o tomto počinu?
Před dvaceti lety jsem spolupracovala s Paulem Hornerem který napsal několik písní s a pro Peggy Lee. Ve své show jsem tehdy některé z nich zpívala. Každý večer jsem uzavírala skladbou "Angels On Your Pillow". Tu píseň mám moc ráda, zpívávala jsem ji vždycky jako ukolébavku svým dětem, když byli malé.
Později jsem se dozvěděla, že Peggy Lee tuto píseň zpívávala svým vnoučatům. V dopisech se často loučila právě tímto souslovím "Angels On Your Pillow" neboli "Andílci na tvém polštáři". Před pěti lety jsem se potkala s velice milým mužem Sydney Myerem, který mi po jednom mém vystoupení řekl, že by bylo dobré sestavit speciální hudební program o Peggy Lee. Začala jsem se o její život zajímat více než předtím a zjistila jsem několik velice zajímavých skutečností, téměř spojitostí, které mne přesvědčili o tom, že takovýto program musím skutečně vymyslet a zrealizovat. Úplně první informaci, kterou jsem se o Peggy dozvěděla, byl ten fakt, že byla sedmá z osmi dětí. Jak jsem již zmínila v první odpovědi, já jsem také sedmá z osmi dětí. Ráda "předělávám" písně podle sebe, dodávám jim novou dimenzi a zvuk. Peggy byla velice známá tím, že písně zpívala po svém, ne vždy v originálním pojetí. Všechny tyto spojitosti mezi mnou a Peggy Lee naznačovaly, že tuto show musím dát jisto jistě dohromady. Začala jsem se tedy detailně zajímat o její kariéru, nahrávky a Peggy samotnou jako člověka. Tento projekt je jednou z nejúžasnějších událostí v mém profesním životě.


V rámci tohoto krásného projektu jste se také setkala s vnučkou zpěvačky. Holly Foster-Wells je vice presidentkou Peggy Lee Associates, LLC. Měla jste tedy skvělou možnost dozvědět se mnoho zajímavých informací o její slavné babičce...
Holly Foster-Wells je skvělá žena. Je největším expertem na život a dílo své babičky. Sama se přijela letos v březnu podívat na naše vystoupení v Pasadene v Kalifornii. Po koncertě mi řekla, že by byla moc ráda, kdybychom přijeli do města Wimbledon v Severní Dakotě a zúčastnili se slavnostního otevření muzea Peggy Lee. V tomto městě trávila Peggy své dětství. Společně s kolegy muzikanty Jonem Weberem a Stevem Doylem jsem se vydala do Wimbledonu, kde jsme si to moc užili. S Paulem Hornerem jsme měli možnost divákům představit píseň, kterou Peggy napsala o lidech ze svého rodného státu Severní Dakota. Pro mne to byla nezapomenutelný zážitek, na který nikdy nezapomenu.


Vaší další láskou je fotografování. Viděla jsem některé z fotek na Vašem facebook profilu. Jsou opravdu krásné... 
Děkuji. Studovala jsem historii umění a jsem tak trošku frustrovaná malířka :) Během svého řekněme hudebně neaktivního období jsem se začala zajímat o fotografování a interiérový design. Nacházím v malbě a focení velkou inspiraci pro své hudební počiny. Pravdou je, že povětšinou je to lukrativnější profese než samotné zpívání...


Zvládáte toho skutečně mnoho. Fotografování, zpěv, rodinu... Musíte mít spoustu energie na všechny aktivity...
Ano, máte pravdu. Mám spoustu energie, snažím se ale vždy soustředit na jednu konkrétní činnost. Za posledních dvacet let jsem většinu svého času věnovala výchově dětí. A to je opravdu náročné. Když byly moje děti ještě malé, snažila jsem se rozvíjet svou herečkou kariéru. Záhy jsem ale zjistila, že skloubit roli matky a herečky moc dobře nejde. Tehdy jsem natáčela několik týdnu film v Rumunsku. V té době jsem trpěla tím, že nemohu být s nimi. Potřebovala jsem své děti stejně jako ony potřebovaly mne. Když byly děti starší, dávala jsem si pozor na to, které pracovní nabídky přijmu a které ne. Natáčela jsem alba ve stejnou dobu, kdy chodily do školy. Pracovala jsem jako designer, fotografovala jsem. Skoro vždycky jsem byla ale schopná děti vyzvednou ze školy a zeptat se jich jaký měly den a co se jim ve škole vydařilo...

Co Vás čeká létě, máte již nějaké konkrétní plány? Nebo snad pracovní výlet do Evropy? 
Před nedávnem jsem natočila CD poctu zpěvačce Peggy Lee s názvem “It’s a Good Day: A Tribute to Miss Peggy Lee”. Myslím si, že se nahrávka moc povedla. Na albu se mnou spolupracovali fantastičtí hudebníci jako je Jon Weber, Steve Doyle a Bucky Pizzarelli. V plánu máme živou show, která se uskuteční 2. srpna v Los Angeles. A mimo to? Nemám žádné konkrétní plány. A sny? Cesta do Evropy? Samozřejmě bych do Evropy vyrazila moc ráda. A doufám, že vás pak uvidím v první řadě...
-----------------------------------------------------------------------------------
Interview with Stacy Sullivan in English:
Your family is a very talented and known one in music business. Do you feel that coming from a musical family helped you in your begginings as a singer and an artist? 
Absolutely! As the seventh of eight children in an extremely musical family, I sang before I could talk. We did family concerts all through my childhood in Oklahoma and performing was such a positive experience for me that I don’t think I ever seriously considered another profession.  
Great standards are mostly sang by jazz singers. But you are not really a jazz singer and that’s the reason I really like your voice. To me, you could pick any song from almost any genre and give it a new meaning. What is your favorite music style? Is there any particular artist you admire and why? Anyone you would like to work with? 
Thank you for your kind words. You have zeroed in on what I love to do most, which is to take a song from any genre and re-create it in a style that speaks to my own sensibilities. I enjoy great music of all types...and, although you appreciate what I do, (and I’m grateful,) I have been criticized in the past for being “too eclectic” in my musical choices. For some reason, I haven’t been able to lock into a single style and stick with it. Even the country album that I recorded, “West on 40,” wasn’t REALLY country. One critic described it as “country cabaret with serious jazz/pop undertones.” That made me laugh. Maybe NOT fitting into a genre is MY style! :) I grew up in gospel and pop music, then studied and sang opera as a lyric coluratura soprano in college. After earning my degree in music from Tulsa University, I moved to Hollywood, CA, where I worked in musical theatre and operetta. I fell in love with Jazz when I heard Shirley Horn for the first time and with cabaret when I saw Julie Wilson. I adored Willie Nelson as a child and his “Stardust” album introduced me to the standards. John Denver and Kate Bush are wonderful, and Tom Waits is awesome! This probably gives you an idea of how varied my tastes are.:) I would LOVE to work with Dolly Parton, by the way.

Last year you put together on a wonderful act called A TRIBUTE TO PEGGY LEE TRIBUTE. Can you please tell us more about this project. How did it all begin? 
Twenty years ago I did a show with one of Peggy Lee’s co-writers, Paul Horner, that featured many of the songs they wrote together. Each night I would close the show with a song called “Angels on Your Pillow.” I loved this song and sang it to my children as a lullaby every night of their childhoods. It wasn’t until much later that I found out that Peggy sang this song to her grand-children and signed her letters to friends and family “Angels on Your Pillow.” Five years ago, a beautiful man named Sydney Myer came up to me after a show I did in New York and said, “You have to do a show about Peggy Lee.” I began to research her life...to look for little “connectors” that might help tie me to this person who’s work I so admired. The very first thing I read about Peggy Lee was that she was the seventh of eight children. As I said earlier, I am the seventh of eight children. I love to mess with songs, take them out of their original time signatures, play with the sounds. Peggy was famous for “messing” with songs. It just seemed like a good match for me and the journey I have been on, studying her life and music, has been one of the most rewarding experiences of my life.

I believe you also met Peggy’s granddaughter Holly Foster–Wells who is the Vice President at Peggy Lee Associates, LLC.. That must have been a wonderful experience to talk to her about her grandmother... 
Holly Foster-Wells is a great woman and the perfect person to be in charge of keeping Peggy Lee’s legacy alive. She was in one of our audiences in Pasadena, CA, last March and she invited us to bring the show to Peggy’s childhood home for the opening of the Peggy Lee Museum in Wimbledon, North Dakota. My musical director, Jon Weber, bass player, Steve Doyle, and I were able to make the trip and spend some treasured time with the family and introduce a song that Peggy wrote, with Paul Horner, about the people of North Dakota. It was a time that we all will treasure for the rest of our lives.

I also know that another great love of yours is photography. I saw lot of your work on your facebook profil, it is truly wonderful...  
Thank you so much, Anna. I was an Art History minor in college and I’m a bit of a frustrated painter. During the dormant musical periods in my life, I found an outlet for my creative energy in photography and interior design. They seemed to come from the same font of inspiration as the music and, most of the time, they paid much better!

It seems to me you must have lots of energy to do all this. Singing, photography, family... How do you manage all this? 
You’re right, I do have a lot of energy, but I try to focus on one thing at a time. I spent most of my energy for the last 20 years raising my children. Boy, are they a lot of work! When my kids were really small, I tried to continue my acting career but a job on location in Romania let me know very quickly that I would NOT be able to do both. I was away from them for a couple of weeks and the pain I felt was physical, not just emotional. I needed to be with them. When they were older, I became very selective with the jobs that I took. I recorded albums while they were in school, or did interior design jobs, or photo shoots, but I was almost always able to pick them up from school and ask, “How was your day, today?”

What does Stacy Sullivan plan for the future? Any holiday plans for summer? Perhaps a trip to sing in Europe.... 
I have just recorded the new Peggy Lee album called, “It’s a Good Day: A Tribute to Miss Peggy Lee” and I’m really happy with the work. We have Jon Weber, Steve Doyle, and Bucky Pizzarelli on the recording and they are outstanding. We are doing our show live on August 2nd in the Los Angeles area and beyond that? We have no plans. Dreams? Europe? Heck, yes! And I hope to see Anna Vlasakova in the front row!
 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat